مرسانا مرسانا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره

سالهای رنگین من

دوباره بازی

1394/3/30 17:01
نویسنده : زهره
1,290 بازدید
اشتراک گذاری

برای پرورش دادن ذهن و خلاقیت کودکمون به نظر من باید خونه در اختیارش باشه نه اینکه ما اکثرا اپارتمان نشین هستیم پس مجبوریم از خیلی چیزها چشم پوشی کنیم ولی تاکید میکنم چهارچوب برای فعالیت کودکمون ضروریه مثلا مرسانا اجازه نقاشی کشیدن روی سرامیک میز و فعلا یخچال خونمونو داره اونم با مداد شمعی زبانو خودش میدونه چرا میتونه اینجاها نقاشی بکشه به قول خودش پاک میشه ولی روی دیوار نه نه چشمکواسه همین اگه کسی صبح خونه ما تشریف بیاره تنها چیزی که به چشمش نمیاد خونه استخندونک قبل از رسیدن اقای پدر باید خونه مرتب و تمیز باشه و این قانونیه که مرسانا میدونه نه اینکه فکر کنید همیشه مراعات میکنه نه ولی من وقتی نقاشی مون روی سرامیک و ....تموم میشه یک چند منظوره و یک تیکه پارچه میدم دستش و میگم حالا که بازیت تموم شد با هم پاکش کنیم ( از وقتی فهمیدم چند منظوره ها چه قدر گرونه از اب استفاده میکنمخندونک 

روی سرامیک با مداد شمعی بدن مرسانا رو کشیدم و بهش گفتم هر لباسی که دوست داری بیار تنش کن 

باور کنید بچه ها عشق میکنن وقتی میبینن میتونن توی جاهای به نظر ممنوع نقاشی بکشن نگران نباشید سرامیکاتون خراب نمیشه فقط یک خورده زحمت داره همینآرام

توی سه تا لیوان سه رنگ مختلف بریزید میتونید از گواش یا رنگ خوراکی استفاده کنید مقداری مایع ظرفشویی یک نی و یک کاغذ واسه زیر لیوانها

بدید کودک تون با نی فوت کنه تا کف و رنگ بریزه روی کاغذ

وقتی کف و رنگ روی کاغذ می ریزه رنگهای زیبایی با هم ترکیب میشن و یک اثر جالب خلق میشه متاسفانه مرسانا اب ها رو ریخت روی کاغذ و نتونستم اثر جالبی که خلق شده بود رو اینجا برازمخطا

اینم که بدون شرحه عینک

ا 

این ازمایش بالا اومدن ابه که مرسانا خیلی خوشش اومده بود شما به یک ظرف اب رنگی یک دونه شمع و یک لیوان احتیاج دارید

شمع رو روشن کنید و بزارید نقطه وسط ظرف

لیوان رو بزارید روی شمع 

و توجه کودک رو به بالا اومدن اب جلب کنید ما چندین بار این کارو انجام دادیم

شاید کودک دلیل علمی این کار رو ندونه ولی میتونید با زبون ساده و روشن واسش توضیح بدید 

پسندها (5)

نظرات (3)

مامان آسیه
30 خرداد 94 17:25
_________¤¤¤¤¤¤¤¤____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ___¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤ __¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_________¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤________¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤ مهربون همیشگی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_____¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤___¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ من آپم ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ گذری ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نیم نگاهی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نظری ¤¤¤¤¤¤¤ __¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ______________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ___________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _____________________¤¤¤¤¤¤ ______________________¤¤¤¤ _______________________¤¤
مامان شراره(راحله عباسی)
11 تیر 94 10:08
عالیییییییییییییییییییییییییی حرف نداری مامانی خدا رو شاکرم که با مادر نمونه ای آشنا شدم شمع و لباس پوشوندن رو دست نداشت کدوم شهرید خانمی ؟من ارسنجان استان فارسم البته خودم کرمانشاهیم راستی ایده بازی ها رو غیر از ذهن خلاقت از کجا میاری؟ چقدر فضول شدم ندیده عاشقتم مرسی خانمی شما لطف درید واسه بازیها من هم یک کتاب دارم که ازش کمک میگیرم هم ز اینترنت سرچ میکنم هم از مامانهای گلی مثل شما ایده میگیرم .
مامان فرشته
24 تیر 94 11:59
سلام .ماشالله مرسانا خانومی شده ها