مرسانا مرسانا، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 21 روز سن داره

سالهای رنگین من

دوباره بازی

1393/8/6 22:53
نویسنده : زهره
1,918 بازدید
اشتراک گذاری

گاهی بازی های من و دخملی فعالیتهای روزمره خودمون رو در یر میگیره گاهی هم وارد مباحث فیزیک و شیمی و ریاضی و علوم میشیم البته از زمانی که مدارس باز شده کمتر میتونم با دخملی بازی کنم و بیشترین زمان مرسانا به دیدن سی دی های زبانش میگذره و از بازی کردن خیلی استقبال نمیکنه و من از این موضوع ناراحتم و تنها کاری که میتونم بکنم صبوری و صبوری با چاشنی قاطعیتچشمک

لطفا به ادامه مطلب بروید

برای اینکه کودک هم توجه اش به جزییات زیاد بشه و هم علوم رو یاد بگیره یک سری کارهای معمولی رو میتونیم تو خونه انجام بدیم من واسه اینکه مرسانا ببینه بخار چیه و چیکار میشه خیلی ساده بردمش کنار کتری در حال جوش و در مورد بخار اب خیلی کودکانه واسش توضیح دادم از اونجایی که کتری ما سوت داره توجه مرسانا رو خیلی جلب میکنه منم از فرصت استفاده کردم و فرایند میعان رو به زبون ساده واسه دخملی توضیح دادم

از اونجایی که کنار اجاق گاز نمیشد عکس بگیرم چون باید تمام حواسم به دخملی می بود که دستش رو به کتری در حال جوش نزنه نتونستم عکس بگیرم واسه همین اب داغ رو تو ظرف ریختم و درش بستم که بخار میکرد و مرسانا متعجب نگاه میکرد

بازی دیگه که انجام دادیم پرت کردن دکمه ها ی متفاوت در فاصله ای از دیوار  بود که نباید دکمه ها از خطی که کشیده بودیم بیرون بره این بازی هم واسه مهارت دستها مناسبه و هم تمرکز کودک رو تقویت میکنه

 

مرسانا اولش دکمه ها رو محکم میزد که به دیوار برخورد میکرد و سریع بر میگشت کم کم متوجه شد باید اروم پرتشون کنه تا به دیوار نخوره و دکمه ها از خطی که کشیده بودم بیرون نیاد

با همین بازی های به ظاهر ساده کودک خبلی چیزها رو یاد میگیره ا

پسندها (4)

نظرات (3)

مامان شراره(راحله عباسی)
10 آبان 93 16:56
عالی بود مرســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
مامان فرشته
11 آبان 93 7:54
لایک داری بانو
مامان فرانک
14 آبان 93 14:37
خوش به حال مرسانا با این مامان با حوصله و خوش سلیقه......